4 Mart 2019 Pazartesi

TRAFİKTE KADIN SÜRÜCÜ OLMAK




Aslında kadını erkeği yok araba kullanmanın.Kurallarına uygun bir şekilde olursa.  Maalesef  kadın sürücülere karşı bir ön yargı var. Bayan kullanıyor kaç kaç, aman dikkat et bayan şöför vs. Bazen de gerçekten kadın sürücüler tehlikeli olabiliyorlar. Mesela dün yaşadığımız olay, eşim sol şeritten gidiyordu,sağ taraftan hatunun biri hızla bir çıktı ,direkt olarak sola geçti, eşim frene basmasa çarpacaktık. Tuhaf olanı, kadın sürücü o kadar rahat ki, o kadar geniş ki diğer araçların durumu hiç umurunda değil. İşte böyle sorumsuz, kurallara uymayan sürücüler yüzünden kazalar oluyor, can kayıpları yaşanıyor, insanlar sakat kalıyor, sokakta yaşayan zavallı kediler, köpekler, güvercinler ezilerek ölüyor. Biraz dikkat, zor değil can ya can.İnsan hayatı, canlı hayatı bu kadar ucuz olmamalı. Yine konu dönüp dolaşıp ülkemizdeki  yasaların uygulanmamasına geliyor. Ah güzel ülkem ah, hiç yakışmıyor bu durum sana.





Ben gençken hızı severdim yalan yok, gençlik başımda duman yılları. Hep bir arabam olsun isterdim, Anneme yalvarıyordum neredeyse ama Annem bırakın arabayı ehliyet bile almama engel oldu yılarca. Neden mi? Babam hızlı gittiği için kaza yapmış ve vefat etmişti işte bu yüzden Annem hep korktu. Ancak sonunda ehliyetimi de arabamı da aldım ve artık hızı sevmiyorum. Şöyle sevmiyorum trafikte sevmiyorum, yoksa İstanbul da Formula Pistin de of diyorum. Her şeyden önce anneyim ve artık hayata daha farklı bakabiliyorum. Önce kendi canım sonra diğer insanların canı. Bütün insanlar bunun bilincinde olsalar eminim trafik kazaları azalır ve bay/ bayan sürücü ayrımı da ortadan kalkar. Bütün bayanlar kötü şöför değildir, bütün erkeklerin iyi şöför olmadıkları gibi.

Bu yazı 1996 senesi Cımhutiyet Gazatesi arşivinden. Çok özledim baba Mekanın cennet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder